ΔEΛTIO TYΠOY

 

Η ΑΦΙΣΑ ΤΟΥ 47ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

 

Mια μηχανή προβολής πλημμυρίζει τον ουρανό πάνω από τις στέγες των αποθηκών του Oργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, τόπου άρρηκτα συνδεδεμένου με το Φεστιβάλ Kινηματογράφου της πόλης, με πολύχρωμα «σημεία» που σχηματίζουν τον αριθμό 47. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια «κατά γράμμα» περιγραφή του θέματος της αφίσας του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ποιο, όμως,  ακριβώς είναι το μήνυμα που θέλει να «επικοινωνήσει» στο κοινό; «Θέλαμε το 47ο ΦΚΘ να μιλήσει με την αφίσα του μια διεθνή γλώσσα, η οποία να είναι σύγχρονη και να ενσωματώνει κινηματογραφικά στοιχεία», τονίζει η διευθύντρια του Φεστιβάλ Δέσποινα Μουζάκη. «Στόχος μας ήταν η οπτική “μετάφραση” όλων εκείνων των χαρακτηριστικών που περιγράφουν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και εκφράζουν τη διαχρονική πορεία του. Η μαγεία, η “θύελλα”, η γιορτή και η έμπνευση, χαρακτηρισμοί που έδωσαν στο Φεστιβάλ οι περυσινοί επίτιμοι καλεσμένοι του, μεταφράζονται οπτικά από ένα ζωντανό χρωματικό σύνολο σημείων που έχει τη δυνατότητα να σχηματοποιείται θεματικά. Για παράδειγμα σχηματίζει το νούμερο 47, το όνομα Wim Wenders, τη λέξη Welcome κ.ο.κ.  Η πόλη της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο επίκεντρο, όχι μέσα από τη χρήση στερεότυπων συμβόλων της πόλης, αλλά μέσα από την ταύτιση της με  ένα επιτυχημένο Φεστιβάλ».  

 Ο υπεύθυνος για τη σχεδίαση της αφίσας Δημήτρης Κολιαδήμας από την εταιρεία Designers United της Θεσσαλονίκης, αναφέρει σχετικά με το σκεπτικό του: «Ο εγκέφαλος μας είναι προγραμματισμένος να φιλτράρει τις πληροφορίες που παίρνει και να κρατάει μόνο ότι είναι διαφορετικό και χρήσιμο. Με την αισθητική επικοινωνούμε οπτικά και μιλάμε απευθείας στο συναίσθημα. Σε μια εποχή πληροφοριακά κορεσμένη, όπου ο προσωπικός χρόνος τείνει να αφανιστεί, οι άνθρωποι αξιολογούν περισσότερο με το συναίσθημα».