Άνοιξε η αυλαία για την Αγορά του 62ου ΦΚΘ με το Crossroads Coproduction Forum

62ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ||

4-14/11/2021

 

Αυλαία για την Αγορά του 62ου ΦΚΘ με το Crossroads Coproduction Forum

 

H Aγορά του 62ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης σήκωσε αυλαία με το Crossroads Coproduction Forum, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 6 Νοεμβρίου, στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα, στο Λιμάνι. Οι παραγωγοί των επιλεγμένων κινηματογραφικών σχεδίων σε ανάπτυξη είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν και να συζητήσουν τα σχέδιά τους με συμπαραγωγούς, διανομείς, sales agents και κορυφαίους ειδικούς από τομείς της παραγωγής.

 

Αρχικά, η Γιάννα Σαρρή, επικεφαλής της Αγοράς, απηύθυνε χαιρετισμό στους παρευρισκόμενους και δήλωσε ότι είναι χαρά να βρισκόμαστε και πάλι στις αίθουσες, δίνοντας τον λόγο στη γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Ελίζ Ζαλαντό. Η κυρία Ζαλαντό ευχαρίστησε το κοινό για τη φυσική του παρουσία, μίλησε για τις νέες δυσκολίες της εποχής του κορονοϊού, που έφερε νέα πρωτόκολλα ασφαλείας και ευχαρίστησε το κοινό που τα τηρεί. Δήλωσε επίσης πως χρειάζεται ελαστικότητα και προσαρμοστικότητα για να ανταπεξέλθει κανείς στα νέα δεδομένα. Τέλος, καλωσόρισε τους νέους χορηγούς, ευχαρίστησε τους παλιούς και παρουσίασε τον ambassador της αγοράς, Φώτη Σεργουλόπουλο.

 

Ο κύριος Σεργουλόπουλος εξέφρασε τη χαρά του που βρίσκεται εκεί που χτυπά η καρδιά του Φεστιβάλ: την Αγορά. Εκεί που, όπως στην αρχαία Ελλάδα, ανταλάσσονται ιδέες. Αναφέρθηκε με ενθουσιασμό στις 14 νέες ιδέες που παρουσιάζονταν στο κοινό, με την ελπίδα να μοιραστούν τον ενθουσιασμό αυτό και οι ενδιαφερόμενοι.

 

Κατόπιν, η Γιάννα Σαρρή, ανακοίνωσε ένα νέο βραβείο από το ίδρυμα Ωνάση, το Onassis Cinema Award, ύψους 10.000 ευρώ, σε ένα ελληνικό project, μέρος του Crossroads ή του Works in Progress της Αγοράς. Στη συνέχεια, η Αγγελική Βέργου, η καλλιτεχνική σύμβουλος του Crossroads Co-production παρουσίασε την κριτική επιτροπή του Crossroads της αγοράς και απηύθυνε χαιρετισμό στην Αμάντα Λιβανού για το tutoring των βίντεο με τις δηλώσεις των σκηνοθετών. Έπειτα, παρουσιάστηκαν 14 σύντομες βιντεοπροβολές, μία για κάθε ταινία, όπου οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί μίλησαν για τις ταινίες τους.

 

Μετά την προβολή των 14 βίντεο, η Αγγελική Βέργου ενημέρωσε το κοινό σχετικά με τις επερχόμενες δράσεις της Αγοράς και ανέλυσε τις λεπτομέρειες, καθώς και όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι σχετικά με τις συναντήσεις της αγοράς. Τέλος, ευχαρίστησε το κοινό για την προσοχή του και ανανέωσε το ραντεβού της Αγοράς για το Works in Progress.

 

Στόχος του Crossroads Co-production Forum είναι να υποστηρίξει τους παραγωγούς ταινιών μυθοπλασίας μεγάλου μήκους που συνδέονται με περιοχές της Μεσογείου, της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Παρουσιάστηκαν σε σύνολο 14 πρότζεκτ, μεταξύ αυτών δύο (2) ελληνικά και ένα (1) κυπριακό, στο στάδιο της προ-παραγωγής.

 

Στις προηγούμενες εκδόσεις του, το Crossroads CoPro Forum συμπεριέλαβε κινηματογραφικά σχέδια όπως τα προσφάτως βραβευμένα Ghosts της Αzra Deniz Okyay (Μέγα Βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής στο Φεστιβάλ Βενετίας 2020, Διεθνές Διαγωνιστικό, βραβείο WIFT και βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στο 61ο ΦΚΘ) και 200 Meters του Ameen Nayfeh (Βραβείο κοινού Venice Days 2020, Χρυσός Αλέξανδρος Καλύτερης Ταινίας και Χάλκινος Αλέξανδρος Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο διαγωνιστικό τμήμα Meet the Neighbors του 61ου ΦΚΘ), όπως επίσης και τα βραβευμένα Οι Ατίθασες της Deniz Gamze Ergüven, September της Πέννυ Παναγιωτοπούλου, Ακίνητο Ποτάμι του Άγγελου Φραντζή, When I Saw You της Annemarie Jacir, As I Open my Eyes της Layla Bouzid, Park της Σοφίας Εξάρχου, The Cakemaker του Ofir Raul Graizer, Το μυστικό συστατικό του Gjorce Stavreski, μεταξύ άλλων.

 

Η επιτροπή του φετινού Crossroads αποτελείται από τον Κωνσταντίνο Βασίλαρο (Παραγωγός, Studio Bauhaus, Ελλάδα), τον Alessandro Gropplero (Υπεύθυνος When East Meets West / Trieste Film Festival, Ιταλία) και τη Virginie Devesa (Εκπρόσωπος πωλήσεων, AlphaViolet, Γαλλία)

 

Τα 14 παρακάτω πρότζεκτ παρουσιάστηκαν στους διεθνείς επαγγελματίες και στην κινηματογραφική αγορά:

 

  1. ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ Σκηνοθεσία: Γιώργος Φουρτούνης, Παραγωγή: Ελένη Κοσσυφίδου - Blackbird Productions, Ελλάδα

 

Τις πρώτες μέρες της Χούντας, οι δονκιχωτικές βλεψεις ενός γιατρού να γίνει ο λαϊκός ηγέτης της Ελλάδας γίνονται αντιληπτές ως φάρσα. Όμως, η Δέσποινα, η σύντροφός του, πιστεύει ότι πρόκειται να αλλάξει τον κόσμο.

 

  1. ΒΑΒΥ Σκηνοθεσία: Νίκος Κυρίτσης, Παραγωγή: Μαρία Δρανδάκη - Homemade Films, Ελλάδα

 

Ο Ζαχαρίας (19), ένα ασήμαντο βαποράκι ναρκωτικών, μετακομίζει στην Αθήνα με την έγκυο κοπέλα του, Σοφία (18), για να κρύψουν την εγκυμοσύνη από τους γονείς της. Μετά τη γέννα του παιδιού, δεν είναι πλέον χρήσιμοι στους εγκληματίες φίλους τους και τους πετάνε στο δρόμο. Ο Πέτρος (17), ένα queer άτομο στην αρχή της μετάβασής του προς τη θηλυκότητα, τους ακολουθεί και τους βοηθά με το νεογέννητο. Η Σοφία, συντετριμμένη από τον νέο της ρόλο, τον εγκαταλείπει, και ο κόσμος του Ζαχαρία ανατρέπεται, όταν καλείται να δημιουργήσει μια άτυπη οικογένεια με τον Πέτρο.

 

  1. 2000: A POST-WAR ODYSSEY Σκηνοθεσία: Zgjim Terziqi, Παραγωγή: Valmira Hyseni-Plan Bee Films, Κόσοβο*

 

Ο Λις, ένα δεκάχρονο αγόρι του οποίου ο πατέρας αγνοείται από τον πόλεμο του Κοσόβου*, ζει σε ένα στενάχωρο σπίτι με την οικογένειά του τους πρώτους μήνες του 2000. Πιεσμένος από την κοινωνία να αναλάβει τον ρόλο του προστάτη της οικογένειας, ωθείται να πραγματοποιήσει ένα όνειρο και γίνεται μέλος ενός μικρού θιάσου τριών (3) Γάλλων , που έχουν σκοπό να διασκεδάσουν τα παιδιά του Κοσόβου*.

 

*Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν θίγει τις θέσεις ως προς το καθεστώς, είναι δε σύμφωνος με την UNSCR 1244/1999 και τη γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου για τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσσυφοπεδίου.

 

  1. BLACKBIRD BLACKBIRD BLACKBERRY Σκηνοθεσία: Elene Naveriani, Παραγωγή: Thomas Reichlin-Alva Film Production, Γεωργία, Ελβετία

 

Σε μια μικρή πόλη της Γεωργίας, η 49χρονη Έτερο ζει μια ήρεμη ζωή στο μαγαζί της. Όταν ο Μουρμάνι, ένας μεσήλικος διανομέας, μπαίνει στο μαγαζί της, την καθηλώνει ένα άσβεστο πάθος. Οι κρυφές τους συναντήσεις τη γεμίζουν ενθουσιασμό, αλλά και φόβο και αβεβαιότητα για κάποιο πιθανό σκάνδαλο. Όταν αρνείται να μετακομίσει στην Τουρκία με τον Μουρμάνι, αρνείται για να διατηρήσει την ανεξαρτησία της. Εμφανίζει ανησυχίες για την υγεία της, και μαθαίνει πως είναι έγκυος.

 

  1. DREAMING OF LIONS Σκηνοθεσία-Παραγωγή: Paolo Marinou-Blanco-Darya Films, Παραγωγή: Justin Amorim-Promenade Films, Πορτογαλία

 

Η Γκίλντα έχει φτάσει στο τέλος του δρόμου. Είναι μια πανέξυπνη συνταξιούχος δασκάλα, που έχει έναν χρόνο ζωής λόγω ενός καρκινικού όγκου τον οποίο ονομάζει «Νορμπέρτο». Μετά από πολλές επικίνδυνες και αποτυχημένες απόπειρες αυτοκτονίας, η μόνη επιθυμία της Γκίλντα είναι να πεθάνει δίχως πόνο, όσο ακόμη αναγνωρίζει τον εαυτό της. Έρχεται σε επαφή με την Transition, μια παράνομη οργάνωση που βοηθάει ασθενείς στο τελευταίο στάδιο να πεθάνουν γαλήνια. Εκεί γνωρίζει τον έρωτα στο πρόσωπο του Amadeu, και μαζί κινούν για την τελευταία τους περιπέτεια: ένα ταξίδι στο Βέλγιο και την Ελβετία, όπου η ευθανασία είναι νόμιμη.

 

  1. HEAD NURSE Σκηνοθεσία: Jan Vejnar,Παραγωγή: Kamila Dohnalová-Last Films, Τσεχία - Σε συνεργασία με το Midpoint Institute

 

Στη διάρκεια μιας βάρδιας σε ένα περιφερειακό νοσοκομείο της Τσεχίας, και οι πέντε (5) βασικοί χαρακτήρες θα συναντήσουν τη Χάνα, την αρχι-νοσοκόμα. Η ψυχική υγεία όλων θα δοκιμαστεί από γεγονότα στα οποία καθημερινά δράματα εναλλάσσονται σε γρήγορη διαδοχή, με κωμικά και παράλογα στοιχεία.

 

  1. INK WASH Σκηνοθεσία: Sarra Tsorakidis, Παραγωγή: Anca Puiu - Mandragora, Ρουμανία, Σουηδία

 

Η Βέρα, μια φιλόδοξη ζωγράφος στην ηλικία των 30, ακόμη δυσκολεύεται οικονομικά και μένει στο σπίτι της αποθανούσας γιαγιάς της. Ο θάνατος αυτός την έχει επηρεάσει, καθώς και ο πρόσφατος χωρισμός της, και ως εκ τούτου αναβάλλει συνεχώς σημαντικές αποφάσεις που πρέπει να πάρει για τη ζωή της. Αποδέχεται μια δουλειά ως ζωγράφος σε ένα ημιτελές ξενοδοχείο στα Καρπάθια Όρη και ερωτεύεται τον ιδιοκτήτη, τον Traian, ο οποίος την κάνει να αισθάνεται επιτυχημένη και ταλαντούχα. Αφού αποδεικνύεται πως λέει ψέματα και στην πραγματικότητα την κοροϊδεύει πίσω από την πλάτη της, η Βέρα προσκαλεί μία ομάδα νεαρών στο ξενοδοχείο, οι οποίοι καταστρέφουν την ιδιοκτησία και τραυματίζουν σοβαρά έναν εργαζόμενο. Αντιμέτωπη με την παιδικότητα των πράξεών της, η Βέρα έρχεται αντιμέτωπη με την ανάγκη της να προχωρήσει.

 

  1. LULLABY Σκηνοθεσία: Keti Machavariani, Παραγωγή: Nato Sikharulidze-Terra Incognita Films, Γεωργία - Σε συνεργασία με το CINEMED

 

Η Ia, μια 46χρονη μεταφράστρια, δουλεύει ως φροντιστής ενός κατάκοιτου ηλικιωμένου στην Ελλάδα. Στέλνει ένα μηνιαίο επίδομα στους προστάτες του γιου της πίσω στη Γεωργία και ζει σε μία τετριμμένη ρουτίνα. Προσπαθεί να διατηρήσει επαφή με το επάγγελμά της μεταφράζοντας στίχους από την ελληνική γλώσσα. Η πολυεπίπεδη ιστορία του Lullaby είναι μια «αυτοβιογραφία στον πληθυντικό αριθμό», όπου αντικατοπτρίζονται οι εμπειρίες εκατομμυρίων γυναικών που αναγκάζονται να δουλεύουν παράνομα σε διάφορες χώρες, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης.

 

  1. MATILDA HAS THE LAST WORD (*AS SHE ALWAYS DOES) Σκηνοθεσία: Andrei Creţulescu, Παραγωγή: Cristian Nicolescu-Digital Cube, Συμπαραγωγή: Codruţa Creţulescu-Kinosseur, Ρουμανία

 

Η Ματίλντα είναι ξανθιά και δημοφιλής, έξυπνη και ανεξάρτητη. Τη συναντάμε στα 44 της σε ένα πάρκο, έτοιμη να βγάλει ένα λόγο. Παρακολουθούμε την περιπλεγμένη ζωή της σε μια σειρά από flashbacks και flash forward. Τελικά, επιστρέφουμε στο παρόν, τον Ιούνιο του 2022. Βλέπουμε πως ο λόγος της έχει αποδέκτη την επτάχρονη κόρη της, Eliza. Ο σύντροφός της, Dinu, έρχεται και παίρνει την Ελίζα. Η Ματίλντα βγαίνει από το πάρκο και χορεύει με αγνώστους στο δρόμο. Κοιτάει την κάμερα και χαμογελά. Έχει νικήσει.

 

  1. MY FATHER’S SHOES Σκηνοθεσία: Hristo Simeonov, Παραγωγή: Katya Trichkova-Contrast films, Βουλγαρία - Σε συνεργασία με το Sofia Meetings

 

Ένα ψυχολογικό δράμα για την απώλεια της πίστης στις οικογενειακές σχέσεις και την ικανότητα του να συγχωρείς. Εκτεθειμένες στον πόνο και την αποξένωση, μια μητέρα και μια κόρη καλούνται να αποφασίσουν αν θα συγχωρήσουν τα παλαιά λάθη του επικεφαλής της οικογένειας με μια ταφή, ή αν θα τον σβήσουν παντοτινά από τη μνήμη τους.

 

  1. NO SMOKING AT THE BORDER Σκηνοθεσία: Svitlana Topor, Παραγωγή: Vasyl Malko-Emily Production, Πολωνία - Σε συνεργασία με το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου

 

Η Άνια, μια νεαρή λαθρέμπορος, αποφασίζει να σταματήσει να εμπορεύεται λαθραία τσιγάρα και να σπουδάσει στη σχολή Καλών Τεχνών. Για να ξεφύγει από τον επιθετικό κόσμο της λαθρεμπορίας, πρέπει να μεταφέρει την τελευταία της παρτίδα, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα ενός υπερβολικά ενθουσιώδους συνοριακού φρουρού.

 

  1. PHILAX Σκηνοθεσία: Rûken Tekeş, Παραγωγή: Billur Arikan-Sarya Films Collective, Συμπαραγωγή: Gabriele Oricchio, Riccardo Di Pasquale-Fenix Entertainment SPA, Τουρκία, Ιταλία

 

Ακολουθώντας έναν γάιδαρο καθώς αλλάζει ιδιοκτήτες ανάμεσα στους τελευταίους Έλληνες κάτοικους ενός απομακρυσμένου νησιού της Τουρκίας, το PHILAX απεικονίζει τη ροή της ζωής σε τέσσερις (4) εποχές γεμάτες αντίσταση, φόβο και ελπίδα.

 

  1. SHIBBOLETH Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Ματθαίου, Παραγωγή: Τώνια Μισιαλή-Bark Like A Cat Films, Κύπρος

 

Ένα ερωτικό τρίγωνο δημιουργείται ανάμεσα σε μια παρένθετη μητέρα και το ζευγάρι του οποίου το έμβρυο εγκυμονεί, όταν πηγαίνουν όλοι μαζί διακοπές. Τίποτα δεν πηγαίνει σύμφωνα με το σχέδιο, όταν αποκαλύπτεται η αλήθεια σχετικά με τις πραγματικές τους προθέσεις.

 

  1. YUGO FLORIDA Σκηνοθεσία: Vladimir Tagić, Παραγωγή: Marija Stojanović-Sense Production, Σερβία, Μαυροβούνιο

 

Η περίεργη ζωή του Ζόραν περιλαμβάνει ένας ναρκομανή συγκάτοικο, μια απόμακρη πρώην σύντροφο και μια δουλειά σε ριάλιτι στην τηλεόραση. Όλα όμως θα ανατραπούν όταν ο ανυπόφορος πατέρας του αρρωσταίνει βαριά, και ο Ζόραν δεσμεύεται να τον βοηθήσει τις τελευταίες του εβδομάδες.

 

 

Tα βραβεία του Crossroads Co-production Forum είναι: